kayak kopen

Bespreek hier zaken met betrekking tot het merk Hobie Kayaks. Kom meer te weten over hobie kayaks, schrijf over je hobie kayak. artikelen, reviews, vragen, commentaar...

kayak kopen

Berichtdoor paul op 28 jan 2010 20:37

hoikes

ik heb paar jaar geleden mijn bootje verkocht,maar het begint weer te kriebelen na het terug zien van de twee gevulde kunstaas koffers in de kelder .
dus wat gaan surfen en leuke bootjes gevonden;maar heb stalling probleem woon centrum antwerpen ,garage kost snel 75 euro per maand
toen vond ik een site over de kayak ,heb al uren filmpjes gezien ,het is bijna ongeloofelijk.
nu gaat na veel kayaks te hebben gezien naar de hobie pro angler,lijkt mijn mooie ding.
maar daar ik nog nooit in zo een kayak gevaren heb ,is mijn vraag aan jullie die ervaring hebben,of het stabiel is en hoe zit het met het evenwicht ???
ik ga in maart dit jaar na de visma en hoop daar een stand te vinden van hobie.
ik neem aan dat je zo een kano zonder probleem kan vervoeren op het dak van een citroen nemo ?
en wat voor kleding dragen jullie zoal op een visdag ?
zo als jullie dit lezen ,sorry voor de vele vragen ,maar heb er al van gedroomd lol ,dus moest hier effe men ei kwijt

vele groetjes

paul
een slechte visdag is beter dan de beste dag op je werk !!!!!
paul

Re: kayak kopen

Berichtdoor rené op 28 jan 2010 21:10

ik zou zeggen: lees het forum maar eens goed door, de meeste van je vragen worden daar al beantwoord ;)

hou ook het topic "afspraken / buddy gezocht" even goed in de gaten
er komt weer een dag aan dat we met diverse mensen op pad gaan om een dagje te vissen (februari)
lijkt mij aan te rijden vanuit antwerpen :!:

wellicht is het een leuk idee om eens te komen kijken, mijn kayak is in elk geval beschikbaar om een proefrondje in te doen hoor
ps. een hobie mirage outback

ohw,ja... welkom op ons forum :lol:

strakke lijnen...
rené
nobody is perfect, my name is nobody
rené

Berichtdoor paul op 28 jan 2010 21:23

hoi rene

bedankt voor de snelle reactie ga ,dat zeker doen hoor ,afstand is geen probleem ,en is heel leuk om het allemaal eens van dichtbij te kunnen bekijken
kijk er eerlijk gezegd al naar uit .

vele groetjes paul
paul

Berichtdoor dorretje op 03 feb 2010 22:39

Hoi Paul,

Het ligt er een beetje aan wat je met je kayak van plan bent om te doen. Zoet water of zoutwater? Stromend of niet? Wil je veel afstand afleggen of juist weinig? Hoe fit ben je zelf? Wil je een motor plaatsen? Met de voeten (hobie/native) of peddelen.

Als je vertelt wat je wil gaan doen dan kunnen we wat gerichter met je meedenken.

SL Andor
dorretje

Berichtdoor paul op 04 feb 2010 20:12

hoi dorretje

ben van plan zowel op zoet als op zout te gaan ,ik vis al vanaf men kinderjaren ,heb jaren op zee en oosterschelde gevist met boot .
laatste jaren met kleinere boot was mijn thuis water het veerse meer .en haringvliet
afstanden ja maakt me niet uit hoor ,ik ben redelijk fit ,loop hele dag voor werk.
mijn keuze van kayak gaat uit naar de nieuwe hobie pro angler ,maar voor ik over ga tot kopen ,wil ik eerst eens in zo een kayak varen.
het is toch een redelijk bedrag dat je moet uitgeven he.
zo hoop dat je iets wijzer bent geworden
in ieder geval bedankt voor de reactie hier op het forum.
grt paul
paul

Berichtdoor armand op 04 feb 2010 23:16

hey,
paul

hoboken ??
das straf !
heb zelf een outback met toeters en bellen en al heel wat kilometers op de teller .
gewoon tof .
armand

Berichtdoor dorretje op 05 feb 2010 01:04

Hoi Paul,

een hobie pro angler is een mooie kayak. In amerika noemen ze het ook wel een bass boat. Daar ligt ook meteen de uitdaging. Een pro angler is een vrij zware kayak. Ik krijg mijn hobie revolution alleen op het dak van mijn auto. Of je dat gaat lukken met een pro angler weet ik niet, maar probeer er maar eens eentje op te tillen boven je hoofd en dan nog in balans houden. Mij lukt het niet, maar ik ben ook maar een klein menneke :D

Daarbij is het niet echt een geschikte boot om tegen getijdestromen, zoals in de oosterschelde en westerschelde, in te varen.

Het is wel een geweldig visplatform en als ik kijk naar de wateren waar jij op wilt vissen zal hij zeker meer dan voldoen.
Wil je iets meer snelheid kunnen maken dan kun je ook naar een outback kijken. Dit is ook een mooi visplatform, iets minder dan de pro angler, en vaart wat beter. Wil je nog wat sportiever dan kun je naar een revolution kijken.

Veel succes met je keuze.

SL Andor
dorretje

Berichtdoor paul op 05 feb 2010 17:23

ja inderdaad dorretje

dat is ook de de twijfel die ik heb ,het gewicht en de lengte
ik vind eerlijk gezegd zo een outback super is lichter en net geen 4 m lang ,
en heb a l heel veel mooie outbacks gezien op foto op alles sites hier
en hij is ook gelijk weer een 750 euro
ik wil hem het liefst alleen kunnen behandelen ,hoop natuurlijk hier via het forum wel mensen te leren kennen,
om eventueel leuke vistrips samen te kunnen maken ,met meer is altijd leuker dan alleen he lol.
ga in ieder geval eerst een proefvaart maken ,en ben ook bezig met dakdragers voor op mijn auto.
en ook aan het kijken nar diepte meters en kleding
zo weer vele groetjes uit hoboken
paul
paul

Berichtdoor realrafke op 06 feb 2010 01:29

Hey Paul en de andere kayakvissers.

Heb mij onlangs na veel wikken en wegen een Hobie PA aangeschaft...
In vergelijking met het schamele zitje van de outback zit je hier echt in een luxe fauteuil en zijn alle denkbare opbergmogelijkheden voor je visgerief standaard aanwezig , tot baitboxen toe!
Wil je je benen eens strekken dan kan dat , de PA is zo stabiel dat je makkelijk kan rechtstaan ... m.a.w. voor mij de ideale boot om een dag ..of een nacht te vissen in alle comfort, en zonder rugklachten . Bovendien is de PA standaard uitgerust met turbovinnen en een groot roer , reken daarvan de aankoopprijs bij een outback en het verschil is nog minimaal!
Zoals reeds eerder vermeld ,volgens mij het enige nadeel is dat deze boot naar Europese normen een beetje oversized is , ik kan 6 hengels opbergen... maar of ik die ooit ga meenemen???
Neem van mij een ding aan : het vervoeren van een PA op een imperiaal van een personenauto is NIET mogelijk ,neen niet omdat je hem er niet kan optillen ,maar simpelweg omdat hij veel te groot is om bovenop een personenwagen te vervoeren. Ik vervoer hem bovenop mijn peurgeot boxer , deze heeft een groot imperiaal met ladderrol, ideaal om een kayak te laden, en ja als het moet lukt dit alleen!
Een ander optie is een trailer aan te schaffen,maar een trailer voor 1 boot vind ik ook stom, nu kan mijn boot op de bus en de outback van men kameraad en al onze visspullen erin.
Wat de vaareigenschappen betreft , daar kan ik helaas nog niet over meepraten. Hij is inderdaad breder dan outback...en een beetje zwaarder, maar ook een halve meter langer en heeft een veel groter drijfvermogen wat in principe de vaareigenschappen dan weer tengoede komt.
Morgen nog wat prutsen en hij is klaar voor de vaart ... de dieptemeter/gps en hengelhouders zijn al gemonteerd...nu nog men visgerief in orde maken.
Als het weer wat meezit kan ik zondag eindelijk eens een proefvaart maken... dan laat ik zekers weten hoe hij vaart...
Groeten uit Ekeren
Raf
Afbeelding
Beter tien vissen in het water ...dan geen water...
realrafke

Berichtdoor Auke op 06 feb 2010 15:42

He Raf, de eerste kayakvisser met een Hobie PA, de slagship onder de hobies en wat dat betreft onder de viskayaks.
Ik ben erg benieuwd hoe hij vaart. Aangezien ik een vliegvisser ben zou ik zo'n stabiele kayak wel zien zitten.

houd ons op de hoogte van de vaar eigenschappen!
Een dag niet gevist is ... een dag niet gevist... :D

- Kayakvisser blog, info, verhalen en meer over kayakvissen.
Auke
Beheerder

Volgende

Keer terug naar Hobie kayaks