5 juli - kayakvissers forumdag 2009

Kayakvisserforum is een actieve forum en hier vind je de kayakvisser forumdagen die wij organiseren
Forum regels
Het kayakvisserforum is een actief forum van kayakvissers die ook graag met elkaar een dag op het water willen vissen. In dit forum worden datums en details bekend gemaakt van kayakvisser forumdagen. Super leuke dagen waar leden elkaar kunnen ontmoeten, vissen en informatie kunnen uitwisselen.

Je kunt je aanmelden voor een forumdag door een reactie te geven op het onderwerp. Er word een overzicht gegeven van de mensen die meedoen dus vind je je snel terug in het overzicht na je reactie.

Deelname aan de kayakvisser forumdag is voor eigen risico! Neem de juiste veiligheidsmaatregelen en draag een zwemvest. We gaan vaak vissen op grootwater en dat moet serieus worden genomen. Zorg ook dat je een fluitje of iets hebt waar je mede vissers mee kunt waarschuwen als er wat aan de hand is. Zorg ook dat je niet als een "lone ranger" alleen gaat vissen ver van de rest vandaan, uiteindelijk is deze dag ook juist om met elkaar te vissen. Verder is dit geen kayak viswedstrijd, het gaat om de plezier die we allen met deze tak van vissen hebben en het delen van kennis en kunde.

5 juli - kayakvissers forumdag 2009

Berichtdoor Auke op 27 mei 2009 07:19

Beste kajakvissers,

Zondag 5 juli 2009 de dag van de eerste kayakvisser forumdag.
Er is, zoals jullie kunnen zien in onderstaande lijst een boel animo voor gebleken en op moment van schrijven doen 16 kayakvissers mee met de dag.

We vissen van uit de schelpenhoek, schouwen duiveland waar we de mogelijkheid hebben om bij wat steviger weer gewoon aan de binnenkant kunnen blijven alwaar ook een leuk visje te vangen is. Op het forum zij al wat mensen bekend met het water. We kunnen er zeebaars, makreel en geep verwachten maar ook platvis is voor de liefhebber te verwachten.

15:36 is het hoogwater (stavernisse) om 11:00 uur wordt er verzameld bij de trailer helling en kunnen de kayaks ingericht worden en kunnen we kennismaken met elkaar. Rond 1300 uur kunnen we het water in gaan en is "de jacht" geopend. Rond 1800 uur zijn we allen weer uit het water en kan er als afsluiting nog worden deelgenomen aan een BBQ en kennis, grote verhalen met elkaar worden gedeeld.

let op!
Deelname aan de kayakvisser forumdag is voor eigen risico. Neem de juiste veiligheidsmaatregelen en draag een zwemvest. We gaan vissen op grootwater en dat moet serieus worden genomen. zorg ook dat je een fluitje of iets hebt waar je mede vissers mee kunt waarschuwen als er wat aan de hand is. Zorg dat je niet als een "lone ranger" alleen gaat vissen ver van de rest vandaan. uiteindelijk is deze dag ook juist om met elkaar te vissen. Verder is dit geen kayak vis wedstrijd, het gaat om de plezier die we allen met deze tak van vissen hebben en het delen van kennis en kunde.

Ik heb er in elk geval veel zin!

Groet,
Auke.

kayakvissers forumdag

Geïnteresseerden
- Auke
- René
- Thomas
- Ronald
- Rien
- Marius (PF)
- zOnno
- Eric
- Dorretje
- Ad Capello
- Jeroen
- Bram hullekes (*kajak westzuidwest)
- Barns (*Als het weer goed is)
- Peter
- Stefan
- Pascal van der klooster
- Sam Cox
- Armand

Deelnemers BBQ [*]28 juni laatste aanmelding!
- René [*]Pakket C
- Auke [*]Pakket C
- Thomas [*]Pakket C
- zOnno [*]Vegetarisch pakket
- Dorretje (SL Andor) [*]Pakket D
- Jeroen [*]Pakket A
- Erik [*]Pakket B
- Peter [*]Pakket C
- RonaldD [*]Pakket
- Ad Capello [*]Pakket C
- Stefan [*]Pakket C
- Marius (PF) [*]Pakket
- Pascal van der klooster [*]Pakket C
- Sam Cox (en vrouw)

- Trailerhelling bij de Schelphoek op Schouwen Duiveland

restaurant de Schelphoek (voor de tomtom, we spreken af bij de trailerhelling.)
Serooskerkseweg 24
4327 SE Serooskerke
(Schouwen-Duiveland)

Route:
vanuit de richting zierikzee
volg de N-59 richting haamstede / renesse
ga bij de eerste stoplichten die je tegenkomt linksaf (schelphoek saat al aangegeven daar)
direct na het afslaan rijd je rechtsom de dijk op (niet de afslag naar beneden, dan sta je ineens bij het restaurant)
klein stukje doorrijden en je staat voor de trailerhelling...
voor degenen die vanaf de andere kant komen? richting zierikzee rijden en dan niet bij de eerste maar bij de tweede stoplichten rechts af, verder idem.
voor beide routes geld dat het restaurant prima staat aangegeven dus als je dat volgt kom je er altijd.

Datum en tijd
- Zondag 5 juli 2009
- 11:00 uur verzamelen.

Getijden tabel
[tijd] [waterstand]
[03:16] [147]
[09:06] [-130]
[15:36] [149]
[21:36[ [-140]

Contact gegevens (Calamiteiten lijst)
- Auke Jongbloed - 06-281 137 52
- René van der klooster - 06-303 901 09

Een dag niet gevist is ... een dag niet gevist... :D

- Kayakvisser blog, info, verhalen en meer over kayakvissen.
Auke
Beheerder

Re: kayakvissers forumdag

Berichtdoor Krekt op 27 mei 2009 09:59

Een Forumdag is een TOP idee!!
Helaas ben ik zelf niet ingericht op vissen in het zoute.
Ik zag eerder al een voorstel voorbij komen voor de Oosterschelde,
dat is voor mij meer dan 3 uur reizen.
Dus voor mij zal een dergelijke dag er dan niet in zitten.

Wellicht is het een idee om ook eens een "zoete" dag te organiseren op een wat meer centrale lokatie?
Kennis is het enige dat MEER wordt, als je het deelt.
Krekt

Berichtdoor Auke op 27 mei 2009 10:03

Krekt schreef:Wellicht is het een idee om ook eens een "zoete" dag te organiseren op een wat meer centrale lokatie?

Dat lijkt me ook helemaal goed Krekt wellicht wat later in het seizoen speciaal voor het vissen op snoek!

Auke
Beheerder

Berichtdoor rené op 27 mei 2009 13:09

ik ben van de partij!!!!! :D
de datum maakt me niet veel uit, laat maar weten.

ik heb nog wel een tip aangaande de eventuele stek waar we gaan vissen.
namelijk de trailerhelling bij de schelphoek op schouwen duiveland.
dit is een zeer riante trailerhelling waarvandaan we alle kanten op kunnen om te vissen, ook bij wat zwaarder weer is er goed op deze stek te vissen,
dan blijven we gewoon een beetje aan de "binnenkant", ook parkeerruimte is hier volop, mochten er mensen zijn die liever op de platvis willen vissen? uiteraard geen probleem...
we kunnen vanaf hier gaan vissen op zeebaars, geep en makreel, ook kunnen we naar een grote zandbank varen waar vaak mooi vis gevangen wordt.
snor de stek maar eens op op google-earth (linksboven zierikzee)

en aangezien ik dichtbij woon (zierikzee) wil ik graag mijn hulp aanbieden bij het regelen van de barbecue, ik ben werkzaam op een bakkerij en kan dus over de middelen beschikken om het vlees en dergelijke gekoeld te vervoeren en bewaren, das wel zo lekker...
op de stek is ruimte zat om een barbecue te houden, bij wat minder weer kunnen we desnoods uitwijken naar bij mij thuis.

hmmmmm ik heb er nou al zin in...
grt rené
ik zal ons forum in de gaten houden ivm reacties
mochten we echt spijkers met koppen gaan slaan?
dan neem ik aan dat er concrete informatie op het forum komt te staan? zodat we echt iets kunnen afspreken.
nobody is perfect, my name is nobody
rené

Berichtdoor Auke op 27 mei 2009 15:53

Helemaal super René!
En inderdaad ziet die stek er veel belovend uit.
Wellicht dat je nog iets wilt schrijven over de stek in het visstek informatie forum topic (http://forum.kayakvisser.nl/viewforum.php?f=15)
Lijkt er op dat de stek veel mogelijkheden bied als ik het zo bekijk van af google maps.
Het voorstel voor je hulp bij de barbecue valt ook meteen in goede aarde :P

Krijg er steeds meer zin in! :D

Onder mijn eerste post verzamel ik voorstellen voor stek keuze en datum en maak ik een lijst met geïnteresseerden die graag mee gaan met de dag.

Auke
Beheerder

Berichtdoor thomasvansluijs op 27 mei 2009 15:57

Ja, een barbecue, daar had ik nog niet aan gedacht, maar natuurlijk wel een super idee. Ik kom zelf uit Zoutelande, voor mij is het ook een geschikte stek, heb er zelf nog nooit gevist met de kayak, maar ik steek er vaak mijn zagers en zandzagers. Dus weet wel ongeveer waar het is. Waar de trailerhelling is weet ik niet precies. Begin juli lijkt me perfect, er valt dan van alles te vangen. Ik hoop op meer positieve reacties, zodat we met een leuk clubje het water kunnen verkennen. Ik ben erbij!

Groeten,

Thomas
'Out there, you make the rules'
thomasvansluijs

Berichtdoor Auke op 27 mei 2009 16:00

Thomas ik had natuurlijk niet anders verwacht maar... je staat op de lijst!

Auke
Beheerder

Berichtdoor Ronald op 27 mei 2009 18:57

Zet mij er ook maar bij! Ik heb nog een appeltje te schillen met die schelphoek(visloze hemelvaartsdag) maar zal hem daarvoor nog wel 's gaan verkennen..
catching is a bonus, releasing a bigger one...
Ronald

Berichtdoor Auke op 27 mei 2009 19:31

Ronald je staat er bij!

Ronald schreef:Zet mij er ook maar bij! Ik heb nog een appeltje te schillen met die schelphoek(visloze hemelvaartsdag) maar zal hem daarvoor nog wel 's gaan verkennen..

Auke
Beheerder

Berichtdoor rien op 27 mei 2009 19:58

Hey mannen

Ik zal nog veel moeten leren dus het lijkt me supper om met meerdere kayakvissers op pad te gaan, daar steek ik altijd wat van op. Dus mij kun je noterten.

Groetjes en Houdoe Rien
rien

Volgende

Keer terug naar Kayakvisserforum agenda