24 - 25 juli kayakvisserforum tweedaagse in de Bieschbos

Kayakvisserforum is een actieve forum en hier vind je de kayakvisser forumdagen die wij organiseren
Forum regels
Het kayakvisserforum is een actief forum van kayakvissers die ook graag met elkaar een dag op het water willen vissen. In dit forum worden datums en details bekend gemaakt van kayakvisser forumdagen. Super leuke dagen waar leden elkaar kunnen ontmoeten, vissen en informatie kunnen uitwisselen.

Je kunt je aanmelden voor een forumdag door een reactie te geven op het onderwerp. Er word een overzicht gegeven van de mensen die meedoen dus vind je je snel terug in het overzicht na je reactie.

Deelname aan de kayakvisser forumdag is voor eigen risico! Neem de juiste veiligheidsmaatregelen en draag een zwemvest. We gaan vaak vissen op grootwater en dat moet serieus worden genomen. Zorg ook dat je een fluitje of iets hebt waar je mede vissers mee kunt waarschuwen als er wat aan de hand is. Zorg ook dat je niet als een "lone ranger" alleen gaat vissen ver van de rest vandaan, uiteindelijk is deze dag ook juist om met elkaar te vissen. Verder is dit geen kayak viswedstrijd, het gaat om de plezier die we allen met deze tak van vissen hebben en het delen van kennis en kunde.

24 - 25 juli kayakvisserforum tweedaagse in de Bieschbos

Berichtdoor Auke op 05 jun 2010 18:21

Kayakvisser Bieschbos tweedaagse

We hebben het stiekem al even in de wandelgangen laten vallen, een forumdag op het bieschbos.
Een tweedaagse deze keer. We gaan met de kayak richting een boerencamping op een eiland. Hier kunnen we dan onze bivak maken waarna twee dagen en een nacht het water van de Bieschbos voor ons is.

Deze keer dus een zoetwater forumdag en één waar we zowel overdag als 's nachts vissen. Overdag zullen we de kreken in gaan, 's morgens en tegen de avond zal hier zeker wel wat snoekbaars en baars in het ondiepe te vinden zijn. Natuurlijk kunnen we er ook grote snoekemeiden verwachten en dat is zeker leuk. 's nachts zullen we het grotere en diepere water op gaan om daar de snoekbaars die met zijn toepasselijke naam glasoog de nacht niet schuwt.

De locatie
We slaan onze bivak op bij de Bieschboshoeve (http://www.biesboschhoeve.nl/)
Dit is een leuke en kleinschalige boeren camping.
De kosten voor een overnachting is 5 euro per persoon.
De faciliteiten op de boerderij zijn heel summier. Water is er en een toilet. Er wordt dagverse melk verkocht en indien de kippen in een goede bui zijn zijn er ook eieren te koop. Dat betekend dat er door ons van te voren eten, drinken en dergelijke meer genomen moeten worden.

De datum
Voor de datum is gekozen voor zaterdag 24 juli en zondag 25 juli.
Zaterdag verzamelen we om 7 uur en Zondag 17:00 uur zijn we weer bij de auto's om de terug weg te hervatten.

We spreken af in de oude haven van Drimmelen. Hier kunnen we de auto's parkeren en spullen in de kayaks laden en dan vertrekken naar het eilandje waar we de spullen kunnen opladen. Het is de westelijke gedeelte van de Havenkade daar is een kano startpunt waar we de kayaks in kunnen laden. We kunnen dan de auto's parkeren op de haven gelegen parkeerplaatsen.

View Larger Map

Meenemen
We moeten dus, zoals al geschreven zelf zaken mee nemen. Houd de spullen licht aangezien we zondag met spullen en al gaan vissen.
    - Gaspitje (of ander vorm van heating)
    - Drinken twee dagen ook voor de gezellige uurtjes.
    - Eten twee dagen
    - Iets voor de lekkere trek, zowel voor onderweg als in de gezellige uurtjes.
    - Schuilbivak/tent, slaap materiaal
    - Muggenspray !
    - Zonnebrand creme.
    - (Vlieg) Vismateriaal - (Denk aan materiaal voor snoek, snoekbaars, snoek, winde, roofblei en dergelijke.)

Vergunning
Waar wij gaan vissen in de Bieschbos is het voldoende om een grote vergunning te hebben aangezien het water in de landelijke lijst staat.
kijk hier voor de visplanner mbt de visrechten

Veiligheidsmateriaal
Denk aan de veiligheid. Deze tweedaagse is ook weer op eigen risico!
Let op elkaar. Zeker met het nachtvissen op de Amer
Neem voor het vissen in het donker een lichtje mee. Zowel voor het bij schijnen wanneer je iets uit je kayak moet hebben of het vervangen van een onderlijn maar ook een als top licht zodat andere scheepvaart je kan zien en wij elkaar ook terug kunnen vinden. Blijf zeker in het donker bij elkaar vissen.

Samenvattend
Dit wordt wel een hele bijzondere kayakforum dag waar we deze keer twee dagen in een prachtig gebied gaan vissen. je moet er echt bij zijn. Door de unieke omgeving en water hebben we besloten dat de groep niet te groot mag worden. We denken dat een groep van maximaal tien man groot genoeg is. Meld je dus snel aan door een reactie hier onder te plaatsen. Na de tien deelnemers wordt er gewerkt met een reserve lijst waar je je dan nog voor kunt aanmelden.

PS, Twitter je over de kayakvisser forumdag, gebruik de hashtag #KVFD

Programma

[*] LET OP! Wegens drukte in de Haven, UITERLIJK om zeven uur verzamelen. Anders wordt het te druk en is het lastig parkeren. Zorg dus dat je op tijd bent.

Zaterdag 24 juli
    * 7:00 uur verzamelen
    * 8:00 uur vertrekken met de kano richting de camping. Na aankomst bivak maken end
    * 12:00 uur middag eten.
    * 13:00 uur beginnen met vissen.
    * 17:00 uur avond eten en gezelligheid op een plek in het bieschbos zelf.
    * 19:00 uur weer vissen.
    * 21:00 uur Terug op de camping voor drankje / hapje en voorbereiden van nachtsessie.
    * 23:00 tot ... uur het water op en vissen in de Amer.

Zondag 25 juli
    * Voor de echte diehards s'morgens vroeg voor/tegen de zonsopkomst vissen.
    * 8:00 terug voor koffie en ontbijt.
    * 9:00 uur opbreken bivak/tentenkamp
    * 10:00 uur weg voor een mooie vistocht dag. met onderweg mooie plekjes om te eten enz.
    * 17:00 uur terug bij de auto's en naar huis.

Deelnemers
    - Onno
    - Auke
    - Ronald
    - poldersnoek (Toon)
    - Thomas van Sluijs
    - Leo
    - Guus
    - Manus

Een dag niet gevist is ... een dag niet gevist... :D

- Kayakvisser blog, info, verhalen en meer over kayakvissen.
Auke
Beheerder

Re: 24 - 25 juli kayakvisserforum tweedaagse in de Bieschbos

Berichtdoor jur606 op 05 jun 2010 20:36

sorry, ik ben grote voorstander en zou er graag bij zijn maar het is midden in de zomervakantie en ben precies weg
(en om dikke 1.000 heen 1.000 terugterijden voor 2 daagjes kayak vissen gaat net te ver)

helaas 2 weken later was perfect geweest
jur606

Berichtdoor Jeroen op 05 jun 2010 21:20

Ik zal mijn best doen om vrij te krijgen, maar ben bang dat het erg moeilijk wordt. 2 weekenddagen midden in de drukste tijd van het jaar, daar wordt de baas niet blij van.....
Het lijkt mij wel erg leuk, het is een prachtig gebied, alleen wel erg uitgestrekt. is best moeilijk om de vis te vinden, veel mooie stekken om uit te kiezen. Fantastische uitdaging!

grthnxs Jeroen
Jeroen

Berichtdoor peddel op 05 jun 2010 21:34

Dat ziet er goed uit mannen, helaas heb ik andere verplichtingen en kan ook ik er niet bij zijn.
Hopelijk een volgende keer weer!
peddel

Berichtdoor realrafke op 05 jun 2010 22:57

Hey hey,
alvast een zeer tof initiatief , weet nu nog niet of ik meekan , 21e ga ik ook al 'wrakvissen' met de kayak ... als ik nog viskrediet over heb bij mijn vrouwke mag ik mss wel meegaan , later hieroever meer
Groetjes
Raf
Beter tien vissen in het water ...dan geen water...
realrafke

Berichtdoor Ronald op 06 jun 2010 02:55

Een heel mooi initiatief en ik wil er graag bij zijn, zet mij er maar bij..
catching is a bonus, releasing a bigger one...
Ronald

Berichtdoor tampie op 06 jun 2010 09:27

Dat gaat een mooie trip worden. Maar helaas ook voor mij precies in mijn vakantie. :cry:
Ik ben vaak in dat deel van de bieschbos geweest, maar niet om te vissen. Was toen nog met mijn ouders die hadden een boot in drimmelen liggen. Echt mooi daar.
tampie

Berichtdoor zon71 op 06 jun 2010 11:51

He Ronald, je staat er bij hoor. En supper dat je mee gaat, zo hebben we gelijk een garantie dat er iets wordt gevangen. :D

Groeten zOnno
er is altijd wel ergens buiten te spelen
zon71

Berichtdoor poldersnoek op 07 jun 2010 08:37

Mijne heren,
Ik ben van de partij. Ik heb zo juist de formele toestemming van mijn vrouw gekregen met de opmerking "als jij het leuk vindt moet je het doen".
De dagen staan geblokt in mijn agenda en ik er nu al naar uit.

Groeten,
Toon
Als je NIET vist zal je ook NIETS vangen..........!!
Blog: http://poldersnoek.blogspot.com
poldersnoek

Berichtdoor zon71 op 07 jun 2010 09:23

Ha Toon,

Leuk dat je er ook bij bent deze keer.

groet zOnno
er is altijd wel ergens buiten te spelen
zon71

Volgende

Keer terug naar Kayakvisserforum agenda