31-7-10

Plaats hier verslagen en foto's van al uw kayakvangsten!
Forum regels
Let bij het plaatsen van een vangstverslag op de volgende zaken;

Kijk eerst of er al een topic bestaat onder dezelfde datum.
Zo ja, schrijf dan jouw verslag als een reply hieronder.
Zo nee, maak dan een nieuwe topic aan met als titel alleen de datum van die dag, dus bijv. 30-09-2004 en dus niet "Superdag!" of "30-09-2004 lekker gevist".
(Dit soort teksten zijn alleen op jou van toepassing en niet op zij die hun verslag eronder toevoegen).

Je verslag hoeft zeker niet uitgebreid te zijn maar moet wel iets meer omvatten dan alleen bijv. "Vandaag niks gevangen" of "Vandaag 3 snoeken" want dat zegt de lezer niets.

Foto's die bij een verslag worden geplaatst mogen maximaal 700 pixels breed en 100kb zijn zodat ook degenen met een trage modem of een klein beeldscherm ze kunnen zien.
Eén foto per vangst is genoeg, het heeft geen zin om meerdere foto's van dezelfde vis te laten zien, tenzij dat een hele grote meerwaarde zou hebben.

Reacties op vangstverslagen mogen alleen verband houden met de vangsten. We hechten er erg veel waarde aan dat "Vangstmeldingen en foto's" vrij blijft van off-topic reacties en conversaties. Felicitaties zijn welkom maar discussies over iets anders kunnen in een daarvoor bestemd forum worden besproken. Maak daarvoor dus een nieuwe topic aan (als deze nog niet bestaat). Reakties die niets met vangstverslagen te maken hebben kunnen worden verwijderd.

31-7-10

Berichtdoor Leo op 31 jul 2010 19:06

Vandaag ben ik toch nog maar even een paar uurtjes op de Oude maas wezen vissen. Het duurde even voordat de eerste aanbeet kwam en die miste ik ook prompt. Het was lastig vissen, er stond een behoorlijke stroming en een stevige wind er tegen in. Ook was er veel scheepvaart, zodat de grote jongens soms wel erg dicht langs je heen voeren.
Uiteindelijk na dat ik even gegeten had kwam er een snoekbaars in de boot. Geen grote maar toch niet voor niets geweest. Aan de overkant van de rivier nog even driftend langs een taludje gevist en daar ving ik uiteindelijk nog twee baarzen en twee snoekbaarzen.
Van de snoekbaarzen heb ik een filmpje getracht te maken dat staat nu te uploaden naar You Tube en dat zal ik hier nog bijzetten. ik moet de volgende keer wel de camera wat beter afstellen, zodat je wat meer van de dril ziet.
Leo die van vis(sen) houdt.
Blog: De trappende visser http://trapkayak.blogspot.com/
Leo

Re: 31-7-10

Berichtdoor paul op 31 jul 2010 21:13

hoi leo

weer een mooi filmpje hoor

zit de oude maas in de vispas ?????

ben er zelf nog nooit geweest

grt paul
een slechte visdag is beter dan de beste dag op je werk !!!!!
paul

Berichtdoor Kai op 31 jul 2010 23:04

Mieters filmpje Leo! Ik krijg meteen weer zin om het water op te gaan.
De Oude Maas lijkt me ook best leuk om eens te gaan vissen, eens kijken wat ik morgen ga doen...
Een dag niks gevangen is toch nog een dag gevaren!
Kai

Berichtdoor MANUS op 31 jul 2010 23:17

Steeds meer filmfragmenten op het forum!

Vind ik niet erg, zie ze graag namelijk...

Toppie weer Leo

Was vandaag ook wezen vissen ;) , in gegooit, hengel achter in de steun...en roeien maar! (plons) ??? kijk links, kijk rechts ???? GEEN HENGEL
Nee hoor heb ik weer, is me nog nooit gebeurt.
De plaats waar ik was, kende ik gelukkig wat mensen, een maatje gebelt, die is met een werphengel gekomen, en met een plug en een stuk lood, hadden we bij de derde worp m'n lijn te pakken, de hengel zat uiteraard aan het uiteinde.

Daarna nog geverticaalt, en een moddervette snoek van circa 75 cm aan het opperlak weten te krijgen, net toen ik de hengel overpakte om de tang in de andere hand te nemen, loste ze.
Helaas...(morgen misschien)
oude vissers sterven niet , ze ruiken alleen maar zo
MANUS

geen vis

Berichtdoor Eddy op 01 aug 2010 00:43

Hallo
Ben vandaag weer eens naar Zeeland geweest met de kajak gevist op de oosterschelde, een tip gekregen van Bas van hengelsport op de colijnsplaat ik ga niet in het openbaar zeggen waar maar volop duikende sterns aanwezig en de vismelder melde ook vis een maal een aanbeet gehad maar helaas losgekomen alles geprobeerd maar niets lukte nog met gevolg dit jaar nog geen zeebaars gevangen ,ik hoor steeds meer dat het dit jaar niet wil lukken als op andere jaren 15 augustus ben ik er 5 dagen dan eens opnieuw proberen inlichtigen over de stek kunt je me steeds een prive bericht sturen
groetjes vanuut limburg Belgie
Eddy

Berichtdoor Leo op 01 aug 2010 08:32

Kai schreef:Mieters filmpje Leo! Ik krijg meteen weer zin om het water op te gaan.
De Oude Maas lijkt me ook best leuk om eens te gaan vissen, eens kijken wat ik morgen ga doen...

Ik ga vandaag weer, dus misschien tot straks.
Leo die van vis(sen) houdt.
Blog: De trappende visser http://trapkayak.blogspot.com/
Leo

Re: geen vis

Berichtdoor realrafke op 01 aug 2010 08:48

Hey Eddy,
je hebt de vis dus gevonden maar hem niet kunnen vangen ...dan zal het wel aan't manneke liggen... duikende sterns , die azen meestal op kleine aasvisjes en niet op zeebaars... misschien had je beter eens geprobeerd om op die plaats een makreeltje te vangen... dan had je wellicht met vis naar huis gegaan... Zeebaars wordt er nochthans goed gevangen , je moet maar eens gaan kijken op de site van >Bass of Viskayaks... de zeebaars is weer helemaal los ...na eerst de kleine scholenbaarsjes worden er nu ook vele joekels gevangen.... Had zelf geen tijd om te kayakken afgelopen week maar Nevets,waarmee ik meestal ga vissen, heeft toch ook weer een aardig aantal baarzen kunnen bovenhalen... Denk dat die vissen hem daar al kennen,hij lokt ze met roze plugjes, daarna mogen ze op de foto(vinden ze heel plezant) ...schone ladies krijgen zelfs een zoentje(vinden ze lekker)...waarna ze weer lekker in't sop gaan zwemmen... voor die vissen een heel avontuur he ... en dat vinden ze blijkbaar geweldig...ze willen telkens opnieuw gevangen worden...
groetjes
Raf
Beter tien vissen in het water ...dan geen water...
realrafke

Re: geen vis

Berichtdoor zon71 op 01 aug 2010 18:10

realrafke schreef:,hij lokt ze met roze plugjes, Raf

Raf jij hebt al je plugjes nu toch ook wel roze gespoten met een busje autolak? :lol:
Bij mij vallen de vangsten van baarsen ook erg tegen. Ik denk dat ze weten dat ze bij mij in de pan belanden en ze niet worden gezoend. Misschien moet ik daar toch eens mee beginnen :D

groeten zOnno
er is altijd wel ergens buiten te spelen
zon71

Berichtdoor rené op 01 aug 2010 21:59

nou.......
ik kan me bij onno aansluiten hoor
ook ik weet ze dit jaar nog niet te vangen (tot op heden een stuk of 8 ondermaatse baarsjes)
niet vanuit de kayak alswel vanaf de kant
het blijkt hier op het eiland dit jaar een echte taaie visserij te zijn

het zag er begin van het seizoen veelbelovend uit, maar ik was afgelopen week alleen thuis en heb 3 dagen aan een rij staan blanken :cry:

elke keer als ik op een stek arriveer staat er een bordje met de tekst: "was gisteren maar gekomen" :roll:

maar we gaan gewoon vrolijk door, die ene die het seizoen gaat redden voor me.... die zwemt nog rond, dus die is te vangen

grt...
rené
nobody is perfect, my name is nobody
rené

Keer terug naar vangstmeldingen en foto's