Na een paar uur trollen met van alles en nogwat zonder resultaat, besloten om wat haventjes af te vissen á la dropshot. Ik vond ook nog een leuk duikertje vol baarsjes.
De baarsje bleken erg fel vandaag, maar niet zo groot helaas. Toch leuk om een grote school te vinden en dan de één na de ander eruit te kunnen wippen. Je staat er soms van te kijken hoe groot het aas is wat ze pakken!

Na een tijdje waren de baarsje "spooked" en heb ik t op de terugweg weer op het trollen gezet. Weer geen resultaat. Ondertussen sprongen de roofbleien me zowat om de oren, maar ik krijg ze nog steeds niet te pakken. Wat doe ik toch verkeerd?
Als laatste redmiddel om nog iets groots te vangen, nog even langs een goede stek gegaan en daar klapte bij de eerste worp direct een mooie snoekbaars op. 57 cm. Deze heb ik even op het gras gelegd voor een fotootje want er was niemand in de buurt. Ok 2e worp dan maar... zachtjes shadje terugtikken... bonk! Kon ik nummer 2 binnenhalen. Op dit moment dacht ik: "dit heb ik vaker meegemaakt, het gaat los hier!". Binnen een uur had ik 6 snoekbaarzentussen de 55 en 65 cm. Toen ging het schemeren, viel de wind weg en was het weer voorbij.