29-07-2010

Plaats hier verslagen en foto's van al uw kayakvangsten!
Forum regels
Let bij het plaatsen van een vangstverslag op de volgende zaken;

Kijk eerst of er al een topic bestaat onder dezelfde datum.
Zo ja, schrijf dan jouw verslag als een reply hieronder.
Zo nee, maak dan een nieuwe topic aan met als titel alleen de datum van die dag, dus bijv. 30-09-2004 en dus niet "Superdag!" of "30-09-2004 lekker gevist".
(Dit soort teksten zijn alleen op jou van toepassing en niet op zij die hun verslag eronder toevoegen).

Je verslag hoeft zeker niet uitgebreid te zijn maar moet wel iets meer omvatten dan alleen bijv. "Vandaag niks gevangen" of "Vandaag 3 snoeken" want dat zegt de lezer niets.

Foto's die bij een verslag worden geplaatst mogen maximaal 700 pixels breed en 100kb zijn zodat ook degenen met een trage modem of een klein beeldscherm ze kunnen zien.
Eén foto per vangst is genoeg, het heeft geen zin om meerdere foto's van dezelfde vis te laten zien, tenzij dat een hele grote meerwaarde zou hebben.

Reacties op vangstverslagen mogen alleen verband houden met de vangsten. We hechten er erg veel waarde aan dat "Vangstmeldingen en foto's" vrij blijft van off-topic reacties en conversaties. Felicitaties zijn welkom maar discussies over iets anders kunnen in een daarvoor bestemd forum worden besproken. Maak daarvoor dus een nieuwe topic aan (als deze nog niet bestaat). Reakties die niets met vangstverslagen te maken hebben kunnen worden verwijderd.

29-07-2010

Berichtdoor Kai op 30 jul 2010 00:54

Ik heb toch vakantie dus what the heck, let's go fishing!
Na een paar uur trollen met van alles en nogwat zonder resultaat, besloten om wat haventjes af te vissen á la dropshot. Ik vond ook nog een leuk duikertje vol baarsjes.
De baarsje bleken erg fel vandaag, maar niet zo groot helaas. Toch leuk om een grote school te vinden en dan de één na de ander eruit te kunnen wippen. Je staat er soms van te kijken hoe groot het aas is wat ze pakken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een tijdje waren de baarsje "spooked" en heb ik t op de terugweg weer op het trollen gezet. Weer geen resultaat. Ondertussen sprongen de roofbleien me zowat om de oren, maar ik krijg ze nog steeds niet te pakken. Wat doe ik toch verkeerd?

Als laatste redmiddel om nog iets groots te vangen, nog even langs een goede stek gegaan en daar klapte bij de eerste worp direct een mooie snoekbaars op. 57 cm. Deze heb ik even op het gras gelegd voor een fotootje want er was niemand in de buurt. Ok 2e worp dan maar... zachtjes shadje terugtikken... bonk! Kon ik nummer 2 binnenhalen. Op dit moment dacht ik: "dit heb ik vaker meegemaakt, het gaat los hier!". Binnen een uur had ik 6 snoekbaarzentussen de 55 en 65 cm. Toen ging het schemeren, viel de wind weg en was het weer voorbij.

Afbeelding
Een dag niks gevangen is toch nog een dag gevaren!
Kai

Re: 29-07-2010

Berichtdoor paul op 30 jul 2010 06:22

hey

das weer een superdag geweest zo te lezen en te zien :lol:

grt paul
een slechte visdag is beter dan de beste dag op je werk !!!!!
paul

Berichtdoor Auke op 30 jul 2010 10:03

Roofblei? Kleine plugjes of spinners en als een debiel binnen draaien!
Een dag niet gevist is ... een dag niet gevist... :D

- Kayakvisser blog, info, verhalen en meer over kayakvissen.
Auke
Beheerder

Berichtdoor MANUS op 30 jul 2010 19:20

Mooi hoor ! (waar was ik...... :? )

;)
oude vissers sterven niet , ze ruiken alleen maar zo
MANUS

Berichtdoor Kai op 30 jul 2010 19:32

Auke schreef:Roofblei? Kleine plugjes of spinners en als een debiel binnen draaien!

Als een debiel? Waarom heb ik er dan nog geen gevangen?! :lol:
Een dag niks gevangen is toch nog een dag gevaren!
Kai

Berichtdoor MANUS op 30 jul 2010 21:31

Het zijn je eigen woorden :!:
oude vissers sterven niet , ze ruiken alleen maar zo
MANUS

Keer terug naar vangstmeldingen en foto's