28-07-2010

Plaats hier verslagen en foto's van al uw kayakvangsten!
Forum regels
Let bij het plaatsen van een vangstverslag op de volgende zaken;

Kijk eerst of er al een topic bestaat onder dezelfde datum.
Zo ja, schrijf dan jouw verslag als een reply hieronder.
Zo nee, maak dan een nieuwe topic aan met als titel alleen de datum van die dag, dus bijv. 30-09-2004 en dus niet "Superdag!" of "30-09-2004 lekker gevist".
(Dit soort teksten zijn alleen op jou van toepassing en niet op zij die hun verslag eronder toevoegen).

Je verslag hoeft zeker niet uitgebreid te zijn maar moet wel iets meer omvatten dan alleen bijv. "Vandaag niks gevangen" of "Vandaag 3 snoeken" want dat zegt de lezer niets.

Foto's die bij een verslag worden geplaatst mogen maximaal 700 pixels breed en 100kb zijn zodat ook degenen met een trage modem of een klein beeldscherm ze kunnen zien.
Eén foto per vangst is genoeg, het heeft geen zin om meerdere foto's van dezelfde vis te laten zien, tenzij dat een hele grote meerwaarde zou hebben.

Reacties op vangstverslagen mogen alleen verband houden met de vangsten. We hechten er erg veel waarde aan dat "Vangstmeldingen en foto's" vrij blijft van off-topic reacties en conversaties. Felicitaties zijn welkom maar discussies over iets anders kunnen in een daarvoor bestemd forum worden besproken. Maak daarvoor dus een nieuwe topic aan (als deze nog niet bestaat). Reakties die niets met vangstverslagen te maken hebben kunnen worden verwijderd.

28-07-2010

Berichtdoor zon71 op 28 jul 2010 21:58

Weer eens gevist op oostkapelle. :D De wind en golven vielen erg mee, Even slalomen tussen de strandgangers en een eindje op zee voor anker gegaan. Het doel was om weer eens met lood op de bodem te vissen op schar met pieren. binnen 10 minuten raak een net maats zeebaarsje. Daarna lange tijd niks. (door de serke stroom moest je met 150 gram vissen)
Toen maar richting de paalhoofden getrold met een makrelen lijntje. 3 palen rijen afgevist maar niks.
Langzaam de eb stroom er in. Hierdoor gaat het water over een zandbank stromen waarover klein aas vis komt, Net achter de zandbank krijg je zo een heel groot gebied waar soms makreel zit. Het zag er niet goed uit geen duikende meeuwen end. Maar na een tijdje trollen met een paar veertjes voor de makreel met daarachter een grote dieplopende plug, kwam de eerste makreel binnen. iets later een geepje. (heel vaak komen deze vissen samen voor de geep boven de makreel).
Langzaam wat verder wat activiteit van meeuwen nog een stuk verder de zee op, jammer genoeg kwam er een hele donkere lucht aan wat voor mij het teken was om niet meer achter de makreel aan te gaan en snel te stoppen.
Al met al een geslaagde dag. :D

groetjes zOnno
er is altijd wel ergens buiten te spelen
zon71

Re: 28-07-2010

Berichtdoor Auke op 28 jul 2010 22:34

Kijk aan! Nu dan toch weer vis in de kayak!
Moet ook een keer met je mee scharren vangen.. Nog nooit gedaan...
Een dag niet gevist is ... een dag niet gevist... :D

- Kayakvisser blog, info, verhalen en meer over kayakvissen.
Auke
Beheerder

Berichtdoor MANUS op 28 jul 2010 23:39

Weer lekker gevangen Zonno !

Ben vandaag van 13:30 tot 17:30 samen met KAI het water op geweest.
Ja, om het dropshotten beter te leren zullen we het toch vaker moeten doen, en dat vinden we erg ;)

Het was vandaag een beetje klunglige dag, als eerste , nog voor de kayaks, ging KAI's gsm te water, bij mijzelf ook nog wat.
Verder een paar keer met m'n eigen lijnen in de knoop gezeten...
:evil:

Maar zelfs met deze kleine tegenslagen waren we uiteraard niet te stoppen.
KAI mocht deze middag 2 snoeken op zijn naam zetten, en ikzelf 1.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

GRTZ
oude vissers sterven niet , ze ruiken alleen maar zo
MANUS

Berichtdoor Kai op 29 jul 2010 08:32

Het was weer een lekker middagje vissen! Wel vreemd dat de snoekbaarzen niet echt willen.
Voor de rest hoef ik natuurlijk niemand te vertellen dat we erg veel geluk gehad hebben met die snoeken aan dropshot lijntjes. Ik denk dat ik eens wat van die lijntjes in stalen uitvoering ga proberen te maken.

Grtz,

Kai
Een dag niks gevangen is toch nog een dag gevaren!
Kai

Berichtdoor rhg69 op 29 jul 2010 09:29

eej kai, ik snap gelijk waarom ik geen reactie krijg op mijn sms-jes. :lol:
het moest er een keer van komen dat ie naar de bodem gaat.
rhg69

Berichtdoor Kai op 30 jul 2010 00:20

Hah, nee dat komt omdat ik druk ben met vissen, telefoon werkt nog perfect. (misschien zelfs wel beter)
Een dag niks gevangen is toch nog een dag gevaren!
Kai

Berichtdoor MANUS op 30 jul 2010 19:17

Hij is wel schoon nu teminste :lol:
oude vissers sterven niet , ze ruiken alleen maar zo
MANUS

Keer terug naar vangstmeldingen en foto's