Afsluiting roofvisseizoen 2009/2010 zondag 28 maart

Plaats hier verzoekjes voor vis buddies. Of organiseer events en afspraken. Gezamelijk kayakken is dubbel zo lekker!

Afsluiting roofvisseizoen 2009/2010 zondag 28 maart

Berichtdoor Auke op 22 maart 2010 13:23

Als fervent roofvis(vlieg)visser is het volgenden weekend het laatste weekend waar er nog op roofvis mag worden gevist.
De roofvis (snoek/snoekbaars) gaat paaien en daar moet dan ook rekening mee gehouden worden en is dit wettelijk vastgelegd door een aasverbod.

Ik ga in elk geval zondag 28 maart het roofvisseizoen afsluiten met een lekker dagje op het water vissend op snoek of snoekbaars.
Wellicht (en zeker na een geslaagde dag met Onno en Raf) dat er nog meer kayakvissers zijn die die dag ook willen aangrijpen om gezamenlijk het water op te gaan.

Ik denk zelf aan twee waters:
1) Brielsemeer, met als hoofdvis snoek (ze blijken daar weer tussen twee en drie meter water te vinden te zijn).
2) net als afgelopen weekend de haringvlietbrug met als targetspecies Walley of te wel snoekbaars.

Mijn voorkeur ligt bij het Brielsemeer met de door mij zo geliefde vis Esoc lucius of te wel de wolf van het zoete, snoek.
Overigens kan je op het Brielsemeer snoek van zeer respectabele afmetingen verwachten.
Mocht er meer liefhebbers zijn om te verticalen op snoekbaars dan doe ik dat ook graag natuurlijk... :D

Liefhebbers?!
Een dag niet gevist is ... een dag niet gevist... :D

- Kayakvisser blog, info, verhalen en meer over kayakvissen.
Auke
Beheerder

Re: Afsluiting roofvisseizoen 2009/2010 zondag 28 maart

Berichtdoor Jos op 22 maart 2010 16:50

Ik ben van af zaterdag 27 maart in Port-Zeland en zal van de partij zijn.
Ik heb geen voorkeur voor snoek of snoekbaars.
Jos

Berichtdoor thomasvansluijs op 22 maart 2010 22:13

Hela,

Ik kan zondag 28 maart ook wel mee, wat heb ik nog nodig om te vissen op snoek/snoekbaars?

Gr.

Thomas
'Out there, you make the rules'
thomasvansluijs

Berichtdoor realrafke op 23 maart 2010 01:09

hey hey,
voor mij is het roofvisseizoen pas begonnen ... en het wordt nu al afgesloten ...pffff
zondag ga ik zeker weer vissen,wil nog wel eens een snoekbaarsje aan de haak slaan... heb de smaak te pakken...
Een snoek wil ik ook wel eens vangen ...maar daar heb je dan wss weer andere visgerief voor nodig he.. of niet?

Groeten
Raf
Beter tien vissen in het water ...dan geen water...
realrafke

Berichtdoor jur606 op 23 maart 2010 10:10

Auke en consoorten,

Helaas kan ik er niet bijzijn, helaas veprlichtingen (de kleine man moet afzwemmen rond 13:00 uur, eromheen plannen zal ook niet gaan vrouwtje is hele weekend niet thuis) dus ik baal bij voorbaat al

Ik zou jullie adviseren om nu niet richting Brielse meer te gaan maar meeer richting Haringvliet/(snoekbaars water) te gaan, waarom?

Snoek valt op het brielse meer wel te vangen alleen, heb ik van collega visser al vernomen dat ze daar redelijk begonnen zijn met de paai afgelopen weekend en of ze er heel dicht tegenaan zitten, (vangsten waren gewoon slecht) ik zou dat eigenlijk doorschuiven naar het opengaan van het roof vis seizoen (eind mei) ik schat de kanzen dan toch wel veel hoger in al blijft het een heel moeilijk water om echt veel te vangen. (in mei valt er ook goed en veel baars te vangen)

Ik zou nu kiezen voor de snorkelbaars (snoekbaars) omdat die ook richting de ondieptes gaan bij het haringvliet en er de laatste week toch wel hele mooie exemplaren zijn gevangen
(ik heb op klein water zelf een aantal snoekbaarzen op streamers gevangen in de oppervlakte )

Als ik zou kunnen zondag zou ik zeker voor snoekbaars gaan, gewoon veel groter kanzen.

(mocht je met met 2 hengels gaan vissen zou ik gaan voor:
1 hengel in de steun met een dood klein aasvisje 10-12 cm (spiering en of vorntje) op de dropshot manier (loodje- en cm of 30 tot 40 erboven visje) en beetje zorgen dat er niet teveel slappelijn uithangt)
En de handhengel met shadje en loodkopje vertikalend of werpend met klein plugjes taluten afvissen
jur606

Berichtdoor Auke op 23 maart 2010 11:07

Dat lijkt weer een leuk clubje te worden!
Super Jos dat je er bij zult zijn, ik vind het super om weer een nieuw gezicht van het forum te gaan zien.

Jurgen noemde al de paai van de snoek. het is altijd even afwachten wanneer de paai echt begint. Wat ik gehoord heb is dat de snoek het goed doet op het Brielsemeer dat dus in tegenstelling met wat Jurgen heeft gehoord. De paai die al zou ingezet zijn baard me meer zorgen. Ik wil een snoek niet lastig vallen in de paai aangezien die aan het zorgen is voor de snoekvangsten voor de toekomst plus ik tijdens mijn paai ook niet graag lastig gevallen wil worden. :lol:

Laten we dan gewoon voor de snoekbaars en baars gaan. Lijkt me een goed idee. RAF hoeft dan ook geen nieuwe spullen te halen, dat scheelt weer.

@Thomas. Voor het verticalen op snoekbaars heb je een korte stugge hengel nodig tot pak 'm beet 20 gram. gevlochtenlijn (lijn zonder rek) en een max .25mm carbon onderlijn. shadjes met loodkop van een grammetje of 18 - 20. Ik doe nog wel een filmpje met uitleg uploaden vandaag. Leuk je er bij te hebben!

@Raf, we gaan gewoon verticalen dus zijn andere spullen niet nodig.

Leuk clubje zo! wordt super leuk!

Auke
Beheerder

Berichtdoor jur606 op 23 maart 2010 11:13

Raf/thomas mocht je heel erg verlegen zitten?

Ga ik zaterdag even lang de winkel voor een nieuw topoogje op mijn vertikaal hengel en dan kan:
ik e.v.t. zaterdag (als Auke thuis is) een vertikaal hengeltje plus molen incl lijn bij hem droppen, mag je die gebruiken die dag?
(mits die natuurlijk ongeschonden terugkomt (ok stukkie lijn minder zal ik niet van wakker liggen :P)
(even onder voorbehoud moet nog even de schuur in duiken maar las het goed is is het molen incl. genoeg lijn.)

Je moet wel zelf voor e.v.t. onderlijnen en aasjes zorgen?

Ik hoor het wel?
jur606

Berichtdoor thomasvansluijs op 23 maart 2010 11:49

HĂ©,

Ik kom net uit de viswinkel en heb t een en ander ingekocht, jigkopjes van zo'n 7-10 gram met wat shadjes. Wat zijn de plannen wordt het het Brielse meer of iets anders. Kunnen we nog een bepaald adres afspreken ivm tomtom. Ik weet niet wat ze voor zondag voor wind afgeven, maar dat moeten we misschien nog ff afwachten of niet?

Overig materiaal heb ik wel, als molen etc.

Gr.

Thomas
'Out there, you make the rules'
thomasvansluijs

Berichtdoor Auke op 23 maart 2010 12:04

thomasvansluijs schreef:Ik kom net uit de viswinkel en heb t een en ander ingekocht, jigkopjes van zo'n 7-10 gram met wat shadjes.

7 en 10 gram zijn te licht. je hebt toch wel 18 gram nodig. zeker op dieptes als 13 meter. Je moet echt goed contact houden met de bodem en dan is die 18 gram naar ervaring minimaal. Het is wel zo dat je zo licht mogelijk wilt vissen. De stukken van een metertje of 6 - 10 kan ook wel goed met 15/16 gram afhankelijk van eventuele stroming. maar 7 en 10 gram is echt te licht.

thomasvansluijs schreef:Wat zijn de plannen wordt het het Brielse meer of iets anders. Kunnen we nog een bepaald adres afspreken ivm tomtom. Ik weet niet wat ze voor zondag voor wind afgeven, maar dat moeten we misschien nog ff afwachten of niet?

We gaan vissen op het haringvliet.
Er is een parkeerplaats en een trailerhelling op coordinaat: 51.722612, 4.406247
Kijk maar eens in maps.google.com

Het weer lijkt het aardig te gaan doen. Naar verwachting wel mogelijk wat regen. De windcondities zijn wel heel goed dus wordt een prima dagje zo te zien.
Het is natuurlijk nog wel wat vroeg voor weersvoorspellingen dus het kan nog wat anders worden. zolang het geen windkracht 5 is dan vind ik het prima.

Ik heb nog een drietal filmpjes online gezet voor dropdhot en verticaal montages. en een filmpje voor hengel en lijn keuze.
http://www.kayakvisserforum.nl/viewtopic.php?f=12&t=287&p=1533#p1533
(de filmpjes zijn vers, misschien nog niet verwerkt door youtube. Kijk dan later nog eens)

Auke
Beheerder

Berichtdoor zon71 op 23 maart 2010 21:46

Ik probeer er ook bij te zijn, want ik moet toch ook nog een snoekbaarsje te pakken krijgen. Bij de banaan is ook een mooi plekje om van af te starten. Wat minder blubber.

groet zOnno :D
er is altijd wel ergens buiten te spelen
zon71

Volgende

Keer terug naar kajak afspraken / Buddy gezocht